Erasmus+ projektā tiek īstenota jauna mobilitāte – ekspertu uzaicināšana skolā no Zviedrijas

Erasmus+ projektā tiek īstenota jauna mobilitāte – ekspertu uzaicināšana skolā no Zviedrijas

 

Viss sākas ar darba ēnošanas mobilitāti Zviedrijā

Saldus pamatskolas pedagogi, pilnveidojot savu pedagoģisko meistarību, Erasmus+ projekta laikā februārī devās uz Zviedriju, lai piedalītos darba ēnošanas mobilitātē Ramsta skolā. Šīs vizītes laikā viņi iepazinās ar P4C (Philosophy for Children) un Nelsona metodēm, ko Ramsta skolas pedagogi veiksmīgi pielieto savā darbā. Pieredzes apmaiņa un novērojumi ļāva Saldus pamatskolas pedagogiem dziļāk izprast, kā šīs metodes tiek praktizētas un kādu pozitīvu ietekmi tās atstāj uz skolēniem.

Mobilitātes ieguvums – Zviedrijas kolēģes dalās ar P4C un Nelsona metožu pieredzi

Pamatojoties uz vērtīgajām atziņām un pieredzi, kas tika iegūta darba ēnošanas mobilitātē Ramsta skolā Zviedrijā, Saldus pamatskolas skolotājiem 13. un 14.jūnijā tika noorganizēti kursi, kas bija veltīti P4C (Philosophy for Children) un Nelsona metožu ieviešanai un praktiskai pielietošanai izglītības procesā. Kursus vadīja Ramsta skolas skolotājas Aasa Ann Hansdotter Hartman un Aasa Louise Zaetterqvist. Divas dienas Saldus pamatskolas 40 pedagogi apguva divas metodes – Nelsonu un P4C. Pedagogi zviedru ekspertu vadībā apguva metodikas teoriju un mācījās praktiski –  plānoja mācību stundas un izspēlēja to simulāciju, lai kopā ar ekspertēm no Zviedrijas pilnveidotu savas mācīšanās prasmes, analizētu situācijas un dalītos pārdomās par ieguvumiem, iespējām un alternatīvām metožu īstenošanā darbā ar skolēniem.

Kursu mērķis bija dalīties ar Zviedrijā gūtajām zināšanām un prasmēm, lai pilnveidotu un bagātinātu mācību procesu Saldus pamatskolā, veicinot skolēnu kritiskās domāšanas, komunikācijas un sociālo prasmju attīstību.

Filozofijā balstītās metodes – ieguvums akadēmiskajā un sociālajā attīstībā

Abas metodes ir balstītas uz filozofiju, kas bērniem jau no 6 gadu vecuma māca kritiski domāt, paust un pamatot viedokli, klausīties citos un pieņemt pārdomātus lēmumus. Katra metode ir ar savu pieeju, strukturēta pēc noteiktiem principiem, balstīta noteiktā teorijā un ietver virkni noteiktu darbību, kas papildina cita citu. P4C metode veicina skolēnu kritisko domāšanu, radošumu un spēju analizēt un diskutēt par dažādiem jautājumiem, savukārt Nelsona metode ir vērsta uz pozitīvu uzvedības pārvaldību un attīstību. Abas šīs metodes var sniegt būtiskus ieguvumus gan skolēnu akadēmiskajā, gan sociālajā attīstībā.

Sadarbība ar Ramsta skolu ilgtermiņā

Ramsta skola šajā mācību gadā bija Saldus pamatskolas sadarbības partnere. Plānojam arī turpmāku sadarbību un jau augustā mūsu skolā viesosies visi Ramsta skolas skolotāji, bet nākamajā mācību gadā plānojam arī skolēnu grupu apmaiņu.

Informāciju sagatavoja projektu koordinatore Laima Krasta.