Pedagogi mācās arī vasarā

Pedagogi mācās arī vasarā

 

Izmanto Erasmus+ iespējas

Vasaras brīvlaikā 3 Saldus pamatskolas pedagogi papildināja savas zināšanas un pilnveidoja prasmes profesionālos pilnveides kursos Erasmus+ projekta Nr. 2023-1-LV01-KA121-SCH-000117805 (“Demokrātija un pedagoģija”) ietvaros. Kursus nodrošināja Europass Teacher Academy.

Iekļaujošā izglītība un stratēģijas darbam ar bērniem ar speciālām vajadzībām 

Skolas sociālā pedagoģe Ieva Kalniņa mācījās Florencē, Itālijā no 22. līdz 27. jūlijam kursos “Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom”. Kursu tēma – iekļaujošā izglītība un stratēģijas darbam ar bērniem ar speciālām vajadzībām. Kursu laikā dalībnieki prezentēja savas pārstāvētās skolas un to, kāda ir izglītības sistēma un specifika. Dalībnieki bija no Vācijas, Rumānijas un Polijas.  Kursus vadīja Maddalena Bucciarelli. Tika apskatītas dažādas metodes un stratēģijas, ko var pielietot darbā ar skolēniem ar autisma spektru, UDHS, uzvedības problēmām. Dalībnieki  iepazinās ar Itālijas skolu sistēmu, un novērtēja iekļaušanas prakses savās skolās.

Ieskats kursu metodikā

Par katru tēmu teorētisks apskats un atziņas, kas raksturīgs katrai no skolēnu grupām, bija iespēja dalīties ar pieredzi, problēmsituācijām un risinājumiem. Teorētisks metožu skaidrojums paralēli darbam grupās izmēģināt praktiski piedāvātās metodes. Tika apskatīti arī funkcionālie atbalsta risinājumi – mēbeles, bumbas, galdu norobežojošās sienas – un to nozīme. Akcents tika vērsts uz iekļaujošo bērnu stiprajām pusēm. Ir jāmaina fokuss no tā, kas skolēnam nesanāk, uz pretējo, un  kā mēs varam skolēnus stiprināt un fiziski palīdzēt, pielāgojot vidi un metodes. Brīvajos brīžos – kontaktu viedošana, dalīšanās pieredzē ar kolēģiem. Florences kultūras un vēstures iepazīšana.

Tehnikas un metodes: Pomodoro tehnika (koncentrēšanās darbam); Sociālie stāsti; Dažādi domu karšu veidi un metodes, kā tās izmantot; Low Arousal tehnika; Puzles tehnika; Uzdevumu izvēles karte (Choice Board); Visuālās domāšanas satratēģija (Visual thinking strategy); Galerijas pastaiga (Galery Walk); Skolas iekļaušanas pašvērtējums.

Skolas personāls tiks iepazīstināts ar kursos iegūtām zināšanām un praktizētām tehnikām un metodēm, lai papildinātu jau skolā izmantotās stratēģijas darbā ar bērniem, kam speciālās vajadzības.

 

Līderība un vadība

Skolas direktore Dace Balandīna un projektu koordinatore Laima Krasta mācījās Ģentē, Beļģijā no 5. līdz 10. augustam kursos “Leadership and Management for School Principals”.

Mācības notika kopā ar 11 skolu direktoriem un skolotājiem no Spānijas, Austrijas, Vācijas, Itālijas, Kipras, Horvātijas, Grieķijas. Kursu laikā apgūta teorija par līderības jēdzienu, sešiem pamatblokiem – harmoniju, ievainojamību, rūpēm, perspektīvu, laiku un domāšanas veidu, pieciem labas līderības ienaidniekiem – trauksmi, aizvainojumu, skaudību, cinismu un nostalģiju, konfliktu veidiem un to risināšanu un nevardarbīgu komunikāciju. Tika veikti praktiski uzdevumi, spēlētas lomu spēles, lai likvidētu problēmsituācijas, praktizētos konfliktu risināšanā un nevardarbīgā komunikācijā. Tika analizētas publisko personu runas, viņu atbilstība līderības stiliem. Īpaša bija katra dalībnieka dalīšanās pieredzē ar savas valsts izglītības sistēmu, skolu struktūru un darba organizāciju, kā arī ar savu pieredzi skolas vadīšanā un apskatāmo jautājumu risināšanā. Nodarbībās un brīvajos brīžos notika diskusijas par dažādiem ar līderību un menedžmentu saistītiem jautājumiem, par dzīvi savās valstīs, Eiropas Savienībai un globāli nozīmīgiem jautājumiem. Tika iepazīta Beļģijas vēsture, tradīcijas, kultūra, arhitektūra, sadzīve, pilnveidotas un stiprinātas angļu valodas prasmes, kā arī praktizēta orientēšanās svešā vidē, izmantojot aplikācijas. Kursu nodarbībās un dažādās sadzīves situācijās notika plašas diskusijas par apskatāmiem jautājumiem, kā arī politisko situāciju Eiropā.

Kā šo pielietot skolas dzīvē

Iegūtās zināšanas un saņemtā informācija ir aktuāla un svarīga izglītības iestādes vadīšanā un Erasmus projektu īstenošanā, lai sasniegtu akreditācijā izvirzītos mērķus. Ir plašas iespējas, lai tās pielietotu skolas dzīvē.

Ar apgūto teoriju, praktiskām metodēm, iemaņām un atziņām vispirms tiks iepazīstināti skolas pedagogi, tās pakāpeniski un mērķtiecīgi tiks pievienotas jau skolā izmantotiem pozitīvās komunikācijas un konfliktu risināšanas paņēmieniem, lai motivētu ikvienu skolas pedagogu, skolēnu un vecākus uz attīstību un nevardarbīgu komunikāciju.

 Europass Teacher Academy komanda un pasniedzējs Serge Langerock bija noorganizējuši un īstenojuši kursus augstā līmenī, tie bija labi strukturēti, metodiski pārdomāti. Mobilitātes laikā apgūtas un praktizētas iemaņas un prasmes, kas izmantojamas skolas ikdienas darbā jebkurā situācijā. Izveidots kontakts sadarbībai ar kolēģiem no vairākām citu valstu skolām. Iegūtas jaunas zināšanas un priekšstati par Beļģijas vēsturi, arhitektūru, tradīcijām, kultūru, cilvēkiem, iegūtas jaunas zināšanas par citām Eiropas valstu skolām.

Mobilitātes mērķis ir sasniegts, pilnveidota starptautiska pieredze, iegūtas jaunas zināšanas, paplašināts redzesloks par izglītības sistēmām un skolvadību vairākās Eiropas valstīs, gūta pārliecība un apstiprinājums skolā izmantoto paņēmienu lietderībai pozitīvas vides un atmosfēras radīšanā, pedagogu un skolēnu motivēšanā izaugsmei, kā arī apgūti jauni paņēmieni skolas kolektīva saliedēšanai un pozitīvā stiprināšanai.

Informāciju sagatavoja Ieva Kalniņa un Laima Krasta