14 Feb Aspired radošās darbnīcas
2019. gada janvārī skolā 5.-9. klašu skolēni piedalījās Ventspils Augsto tehnoloģiju parka ASPIRED rīkotajās tehniski radošajās darbnīcās:
“Ķīmiķis un burbuļbumba”: 5.klašu skolēni iepazina ķīmiķa profesiju, uzzināja, par nepieciešamo izglītību, prasmēm, mācību priekšmetiem un īpašībām, kādām jāpiemīt, lai kļūtu par ķīmiķi. Uzzināja, kādās profesijās var strādāt ķīmiķis. Skolēni katrs gatavoja vannas bumbu no dzeramās sodas, citronskābes, kukurūzas cietes, eļļas un sausajām piedevām. Varēja veidot bumbu gan baltu, gan rozā. Vannas bumbai pievienoja arī dažādas smaržīgas tējas. Pagatavoto burbuļbumbu iesaiņoja.
“Fiziķa efekts”: radošā darbnīca apspēlēja Rūba Goldberga mašīnas principu –kaut ko pavisam vienkāršu izdarīt pēc iespējas sarežģītāk, izmantojot spēku un inerci. Komandu spēlē “Domino efekts” skolēni patiesi iesaistījās ar lielu aizrautību, radošu izdomu, pacietību, izdomu un prieku par galarezultātu. Skolēnu uzdevums bija izveidot bumbiņai šķēršļu joslu, lai tā sasniegtu rezultātu.
“Java programmētājs”: ir aizraujoša un unikāla lielformāta grīdas spēle, kuras misija ir rosināt skolēnus interesēties par tehniskajām nozarēm. Spēlē skolēni attīstīja loģiskās un kritiskās domāšanas prasmes, kas nepieciešamas, lai kļūtu par programmētāju. Spēlē skolēni izmantoja iepriekš gūtās zināšanas matemātikā, informātikā, sociālajās zinībās. Spēle nostiprināja prasmi saskatīt gatava algoritma lietojumu, programmēšanas principus, iepazīstināja ar java programmēšanas valodu un deva iespēju skolēniem novērtēt savas nākotnes karjeras iespējas programmēšanas jomā.