Kā notiek dizaina process?

Kā notiek dizaina process?

7.klašu skolēni 4.novembrī piedalījās Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja interaktīvā tiešsaistes nodarbībā par dizaina procesu. Skolas mācību programmā vairākos priekšmetos iekļauta tēma – dizaina domāšana. Šobrīd tā aktuāla, jo skolēni datorikā veido multidisciplināru digitālu projektu. Muzejnodarbība lieliski papildina jau iegūtās skolēnu zināšanas par to, kas jāņem vērā, veidojot kādu projektu ar savu saturu vai īstenojot savu ideju inženierzinībās, dizainā un tehnoloģijās. 

Jau pirms muzeja nodarbības datorikas stundās ieskicējām dizaina domāšanas būtiskos soļus, skolēni iepazinās ar  darbības soļiem, kuri jāņem vērā, lai izveidotu kādu produktu, ka tas nerodas uzreiz, bet pakāpeniski – definējot problēmu, ģenerējot idejas, strādājot pie plānošanas, skices, produkta veidošanas, uzlabošanas un ieviešanas. 

Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030″ saturu atbilstošajai klašu grupai. 

Nodarbības laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni izzināja mākslas darbu ceļu no to radīšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijās, iepazinās ar dizainera darba aspektiem, kā arī pārdomāja jautājumus par to, kas veido mākslas darbu vai kolekciju vērtību. 

Skolēni iepazinās ar mākslinieka Artura Analta dizaina domāšanas filozofiju – daba, tehnoloģijas, tradīcijas, cilvēks. Radošums, pēc mākslinieka domām, nerodas pie baltas lapas, tas jātrenē, turot acis vaļā, vērojot apkārtni, saskatot lietās citu vērtību, pētot vidi, cilvēkus. Mākslinieks radījis brīnišķīgu darbu Medus monētu, kurā īstenojis ideju atainot monētā ekoloģijas tēmu. Tāpēc brīdī, kad esam izveidojuši jaunu produktu vai īstenojuši projektu, noslēgumā būtiski pajautāt sev – vai tas atbilst uzstādītajam mērķim?

 

Skolēnu atsauksmes:

Skolēni pēc nodarbības atbildēja uz 2 jautājumiem: kā muzeja nodarbība man palīdzēs īstenot projektu par digitālo ceļvedi. Mana atziņa pēc nodarbības vai, ko es jaunu uzzināju, kas man patika.

Man nodarbība palīdzēja saprast tā precīzāk, kā veidot dažādus projektus soli pa solim. Man ļoti patika šī nodarbība. Uzzināju, kā piemēram dizaineri domā, un tas mani iespaidoja.

Es uzzināju, ka ir tādas medus šūnas monētas 5 euro vērtībā. Man šīs monētas ļoti patika un nebiju tādas redzējusi.

Es iemācījos, ka lai uztaisītu kādu noteiktu dizainu un lai kaut ko īstenotu, ne vienmēr tas sanāks vienam, un nav jābaidās sadarboties ar cilvēkiem un prasīt palīdzību.

Man šī nodarbība palīdzēs skolas projektu īstenot labāk, vairāk pielikt radošumu savā darbā.

Es uzzināju daudz ko jaunu par dizainu, piemēram, to, ka dizainerim ir ļoti daudz jāsadarbojas ar citiem, un lai dizaineris izveidotu kādu lietu, viņam ir jāveic daudz testēšanu un jārisina problēmas. Man šī nodarbība bija noderīga un likās interesanta. Kopumā man ļoti patika!